FNS VERDENSMÅL

DET NYTTER AT GØRE NOGET

BÆREDYGTIGHED

VI ved, at rigtigt mange unge bekymrer sig for klimaet og for det vi gør ved naturens resurser. Det nytter bare ikke så meget at bekymre sig, hvis man ikke aner, hvad kan gøre ved det og hvor man skal gå hen som ung, hvis man vil deltage i initiativer, der hjælper.

Vi vil være del af arbejde for bæredygtighed. Bla. ved at have et grønt køkken, der er baseret på grøntsager, som vi supplerer jævnligt med fisk, kød og mejeriprodukter. Som vegetar får det du godt her, fordi vi gør os umage med at skabe lækre retter baseret på grøntsager, men vi synes ikke, du skal være eller blive vegetar for at gå her. Det handler om balance i tingene.

Bæredygtighed er også i den måde, vi indretter skolen på. Vi gør os umage med klimavenlige løsninger, inventar af genbrugsmaterialer og løsninger, der gør det nemt at tænke bæredygtigt i hverdagen, hvor så meget andet også fylder.

I Syddjurs er der mange, der holder fanen højt for miljøet og klimaet. Vi skal besøge Grobund, der arbejder med bæredygtig livsstil i stor skala, bofællesskabet Friland i Feldballe, Ree Park, der arbejder med naturpleje i andre lande og Nationalpark Mols bjerge. Og vi skal besøge Reno Djurs vores lokale genbrugsstation og høre, hvor langt, vi egentligt er med at sortere det, vi smider ud.

Og meget, meget mere.

VI ÅBNER I AUGUST 2023

SKRIV DIG OP ALLEREDE NU

Nu har du chancen for at blive elev på Danmarks første filmefterskole.