FÆLLESSFAG

Åh nej, jeg kan ikke danse, svømme, hoppe...

IDRÆT

Vi skal mærke, at vi har en krop, og det skal du også. Omkring skolen er der rigtigt gode muligheder for at lave god idrætsundervisning, fordi vi ligger tæt på fodboldbaner, tennisbaner, fitnesscenter, svømmehal, hal og ikke så langt fra skov og hav. Vi har endda en mountainbikebane tæt på. I 9. klasse er idræt et prøvefag. I 10. klasse gør vi det bare.

Åh nej, jeg kan ikke tegne

TEGNING

Én gang om ugen mødes vi alle sammen og tegner. Måske er du en ørn til at tegne, og så vil du opleve glæden ved at få plads til det i skemaet og udvikle dig endnu mere. Måske er dine tegneudvikling stoppet i 3. klasse. Det sker for mange. Og så får du her chancen for at opdatere dine tegneskills, så de passer til din alder.

Vi synes, det at kunne tegne er en god færdighed, hvis man gerne vil arbejde inden for et visuelt fag som film, hvor det er godt at kunne få øje på gode motiver og billeder i verden.

Åh nej, jeg kan ikke synge

FÆLLESSANG

Én gang om ugen mødes vi alle sammen til fællessamling, hvor nogen optræder med noget: et digt, en onkelvits, en beretning eller andet og så synger vi ellers. For der er ikke noget, der er så godt til at skabe den helt rigtige efterskolestemning som fællessang.

Vi synger sange, du kender og nogen, du først skal lære. Det gælder om at opleve glæden og samværet omkring at synge sammen. Måske lærer vi også et par andenstemmer, og så er vi pludseligt et kor.

Spiller du et instrument, er du meget velkommen til at tage det med og spille med til vores fællessang sammen med os.

VI ÅBNER I AUGUST 2023

SKRIV DIG OP ALLEREDE NU

Nu har du chancen for at blive elev på Danmarks første filmefterskole.