OPLEVELSER

Store oplevelser forude

IND I BIOGRAFMØRKET - OG UD I VERDEN

Både i det nære og det fjerne er det oplevelserne, der skaber venskaber for livet på en efterskole. Filmoplevelser, rejseoplevelser - og den helt almindelige, ualmindelige hverdag ligger og venter på dig med afsæt på Djursland.

Odense, Viborg - og resten af verden

LÆR AF DE BEDSTE

Vi skal sammen besøge nogle af de mest interessante filmfestivaler i ind og udland. Både CPH:DOX i København, OFF i Odense, Animationsfestivalen i Viborg og Filmfestivalen i Berlin. Det gør vi for at blive inspireret af branchens talenter og etablerede navne. Samtidig vil vi opsøge festivaler herhjemme og ude i verden, hvor vi kan tilmelde vores egne produktioner.

Tæt på by, vand og bjerge

INSPIRERENDE OMGIVELSER LIGE UDEN FOR DØREN

På filmefterskolen bor vi i helt fantastiske omgivelser på Djursland, tæt på havet og tæt på Nationalparken Mols bjerge og Kolindsund. Så der er rig mulighed for både at shoppe, skate, surfe og mountainbike. Djursland har et brand som en område med mange forskellige oplevelser, med et rigt kulturliv, og med mange besøgende året rundt fra ind og udland. Skolen ligger desuden kun 45 minutters kørsel fra Aarhus og en god time væk fra Sjælland med færgen. Der er togforbindelse fra Århus H til skolen.

EN EFTERSKOLE TIL FILMBRANCHEN

En filmefterskole i Østjylland er et glimrende initiativ, der kan være med til at udvikle nye talenter til dansk film. Vi har brug for stærke generationer af nye filmfortællere, der kan bidrage til dansk kultur og en stigende efterspørgsel efter danske film og tv-serier.

Steen Risom, Chef Filmby Aarhus